Merhaba,

Lütfen geldiğinizde herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmamak için bu e-maili dikkatlice okuyun (mesajın içeriği güncellendiği için yolu daha önceden Medrese’den geçmiş katılımcılarımızın da okumalarını tavsiye ederiz).

Size bu mailde bu kampın gereksinimleriyle ve Medrese’deki yaşamla ilgili birkaç ön bilgi vermek istiyoruz.

Öncelikle ilk çalışma gününü ve saatini web sitemizden kontrol etmenizi rica ederiz. Aksi belirtilmediği sürece kampa o gün gelmenizi ve son günkü çalışma sonrası o gün Medrese’den ayrılmanızı bekliyoruz. Daha önce gelmek ve/veya daha uzun kalmak istiyorsanız bize başvuru sayfanızdan yazmanızı rica edeceğiz. Bunu ayarlamamız mümkün olabilir.

Şirince’de bahar çok güzel geçiyor. Buraya baharda geliyorsanız geldiğinizde her yanı papatyaların sarmış olduğunu göreceksiniz. Gündüzleri sıcak olur ancak geceleri hava serinliyor. Hazırlıklı gelmenizi tavsiye ederiz. Yazın ise hava çoğu yerde olduğu gibi oldukça sıcak. Güneşin altında durulmuyor. Ancak Medrese’nin salonları ve revakları klimalı gibi… Geceleri hava serinliyor. Son üç yazdır, Temmuz, Ağustos aylarında hiç yağmur yağmadı. Bu sene de yağmaz muhtemelen.

Buralarda normalde pek sivrisinek görülmezdi. Ama şu sıra dönem dönem oluyor. Gelirken yanınızda sivrisinek kovucu birtakım ilaçlar (sinkov, off ve raid likit veya tablet) getirmeniz iyi olabilir. Bizim acil durumlar için bir ecza dolabımız var ancak düzenli aldığınız ya da herhangi bir alerjik rahatsızlığınız için kullanabileceğiniz ilaçlarınızı yanınızda getirmenizi tavsiye ederiz. Olmamasını dileriz tabii ki, ancak önemli bir rahatsızlık ve sakatlık durumunda daha sağlıklı bir müdahale için katılımcıları Selçuk Devlet Hastanesi’ne götürmemiz 15 dakikamızı alıyor. Medrese’deki misafirliğiniz boyunca sağlık ve tedavi masraflarınızı kendinizin karşılamanızı bekliyoruz.

İki ve tek kişilik, tuvalet/banyolu diye özel olarak belirttiğimiz odalarımızın dışındaki yatakhanelerde, duş ve tuvaletler yatakhanelerin içinde değil. Ancak toplamda 10 duş, 10 tuvaletin olduğu üç ayrı ünitemiz var. Yazın çok gerekmese de her daim sıcak suyumuz mevcut. Şirince’de su sıkıntısı olduğu için suyu dikkatli kullanıyoruz, sizden de buna dikkat etmenizi rica edeceğiz.

Çadırda veya 18, 14, 8, 6 ya da 4 kişilik yatakhanelerde kalacak katılımcılarımızdan gelirken çarşaf, yastık kılıfı ve pikeden oluşan bir takım ve banyo havlusu getirmelerini bekliyoruz. Getiremeyenler, 35TL karşılığında, Medrese’den bir takım kiralayabilirler. Kendi çadırıyla gelmeyi tercih eden misafirlerimizin çarşaf takımının yanı sıra uyku tulumu, yastık vb. şeyleri yanlarında getireceklerini varsayıyoruz.

Medrese’de kaldığınız süre boyunca doğayla ve diğer Medrese sakinleriyle uyumlu bir yaşama katılmanızı, Medrese’nin bir parçası gibi hissetmenizi, davranmanızı diliyoruz. Medrese’deki bulaşık, temizlik vb. görevleri paylaşmak da sizi bekleyen şeyler arasında. Çok zahmetli şeyler değil, endişelenmeyin. Sizden isteyeceğimiz, misafirliğiniz boyunca bir kaç öğün sonrası bulaşık makinesine bulaşıkları dizmeniz ve ortak yaşam alanının ve çalışma salonlarının genel düzenini ve temizliğini sağlamanız.

Sizden dikkat etmenizi istediğimiz en önemli konu ise gece belli bir saatten sonra uyuyan arkadaşlarınızı düşünerek sessizliği sağlamanız. Sizden 23:00’dan sonra ses seviyenize dikkat etmenizi ve 00:00’dan sonra ise dış mekanlarda tam bir sessizlik sağlamanızı rica edeceğiz. Sohbete devam etmek istiyorsanız iç mekanları kullanabilirsiniz. Uyumayı tercih eden diğer katılımcıları düşünerek sizden bu konuda azami dikkat içerisinde olmanızı bekliyoruz. Bu konuda özenli davranmayan katılımcıların Medrese’deki misafirliklerini üzülerek sonlandırmak zorunda kalacağımızı da şimdiden belirtelim. Medrese’deki yaşamla ilgili geçen senelerdeki katılımcılarla birlikte derlediğimiz diğer ilkeleri ve pratik kuralları geldiğinizde konuşuruz.

Zeytinyağlı sebze yemeklerinin ağırlıklı olduğu bir mutfağımız var. Vejetaryenleri ve veganları da düşünerek menüde et olduğu öğünler, eti ayrı bir kapta pişiriyoruz. Medrese’de sağlıklı bir yemek rejimi sizi bekliyor kısacası. Ama illa abur cubur yemek istiyorum derseniz cips, çikolata, kahve ve her türlü içeceği temin edebileceğiniz bir bakkalımız da var.

Kampa gelmeden önce yapmanız gereken sanatsal bir hazırlık veya yanınızda getirmeniz gereken şeyler olabilir. Bunun için web sitemizden ilgili kampın sayfasını tekrar incelemenizi tavsiye ederiz. Çalışmalarda not tutabilmek için bir defter getirmenizde yarar var. Ayrıca, şampuan, (dilerseniz bir plaj havlusu, ihtiyacınız varsa saç kurutma makinesi) ve sonuncu ama en önemlisi, bir matara veya şişe getirmenizi rica ediyoruz. Matara kullanmak, her seferinde ayrı bir su bardağı kirletmeyerek su tasarrufu sağlamanın en pratik yolu diye düşünüyoruz.

Ayrıca yine aşırı su tüketiminin önüne geçmek için Medrese’de çamaşır yıkama işini paralı yaptık. Öteki türlüsü yürümedi ne yazık ki. Bir yıkama 25TL. Bu yolla zengin olmayı değil, elektrik ve su israfının önüne geçmeyi hedefliyoruz. Çamaşır makinesini arkadaşlarınızla birlikte kullanarak, tasarruf sağlayabilirsiniz.

Ulaşımla ilgili detayları web sitemizde bulabilirsiniz. Şirince’ye vardığınızda valizinizi girişteki Yorgo Restoran’a bırakıp yürüyebilirsiniz. 7-8dk içinde Medrese’ye varacaksınız. Yorgo Restoran’a sizin için “Medrese” etiketleri bıraktık. Etiketleri, üzerine isminizi de yazarak, valizinize yapıştırın lütfen. Biz valizinizi diğer katılımcılarınkiyle birlikte birkaç saat içinde Medrese’ye getiririz. Valiz servisimizin sadece ilk gün için ve saat 16.30’a kadar mevcut olduğunu da ekleyelim.

Kampla ilgili her türlü sorunuz için bize başvuru sayfasından ulaşıp yazabilir ya da konu acilse bizi arayabilirsiniz. Şirince’ye gelip de Medrese’yi bulamazsanız diye aşağıya telefon numaralarımızı ekliyoruz.